Çanakkale'de Mustafa Kemal

    Çanakkale’de Mustafa Kemal

" Benimle beraber burada muharebe eden bilcümle askerler katiyen bilmelidir ki bize emanet edilmiş namus vazifesini tamamen ifa etmek için bir adım geri gitmek yoktur.
 Bir istirahat namenin yalnız bizim değil, bütün milletimizin ebediyen mahrum kalmasına sebebiyet verebileceğini cümlemize hatırlatırım. Bütün arkadaşlarımın hem fikir olduklarına ve düşmanı tamamen denize dökmedikçe yorgunluk göstermeyeceklerine şüphe yoktur “
  " Size ben taarruz emretmiyorum, ölmeyi emrediyorum... Biz ölünceye kadar geçecek zaman içinde yerimizi başka kuvvetler ve başka kumandanlar alabilir "
















    
     "1915 yılı Ocak ayında, Tekirdağ’da teşkil edilecek 19. Tümen Komutanlığı’na getirilmiştir. 1915’de, İngiliz kuvvetlerinin Gelibolu yarımadasına taarruzları ve karadan çıkarma gayretleri üzerine, Arıburnu ve Anafartalar bölgelerinde kahramanca savaşarak büyük başarı kazandı ve albaylığa terfi etti. Conkbayırı taarruzunda kalbini hedef alan bir kurşun, cebindeki saate çarpıp geri döndüğünden, mutlak bir ölümden kurtuldu.
      Bu muharebeler esnasında gösterdiği kahramanlık ve yüksek komuta yeteneği kendisine ülke içinde ve dışında büyük ün sağladı. " 
 Atatürk'ün Fikir ve Düşünceleri  - Prof.Utkan KOCATÜRK ,

Çanakkale'deki özellikleri

*          Vatansever
*          Sorumluluk üstlenen
*          Durumu hızlı kavrayan
*          Hızlı karar veren
*          Kararını enerji ile uygulayan
*          Askerleriyle bütünleşebilen



Winston Churchill 

     " Şu anda mağlubiyeti bütün damarlarımda hissetmekteyim.. çok üzgünüm, oldukça mutluydum ve umutluydum. Çanakkale bizimdir diyordum çünkü bu savaşı kazanmak için her şeyi hesaplamıştım askeri..parayı..cephaneyi her şeyde çok üstündük mutlaka yenecektik yalnız bir tek şeyi hesaba katmamışız Mustafa Kemal’i ..
bağrımda İngiliz gururu olmasa Türkleri alnından öpmek ayakta alkışlamak isterdim"
 

    Lord Hamilton   

            " Lordlarım biz görevimizi yaptık. Binlerce mermi attık.Yaptığımız hesaba göre Gelibolu yarımadasını 2.5 cm kalınlığında bir levha ile kaplayacak kadar mermi attık. Ancak ne yazık ki karşımızda ölümüne koşan,bir Türk Askeri, çok iyi sevk ve idare edilen komuta heyeti vardı.
            Biz ne yapabilirdik? "


         Lord Fischer

      " Kahrolsun bu Çanakkale hepimizin mezarı olabilecek bir yer niçin mağlup olduğumuzu soruyorsunuz bütün açıklığıyla gerçeği bildirmek isterim çok cesur savaşan mükemmel sevk ve idare edilen bir ordunun karşısında ne yapabilirdik ki.. bunu hiçbir zaman unutmayacağım "

                                                                   

        Amiral Hardın

"Beyler meğer tatlı bir rüya imiş anladım anladım dostlarım meğer bir Türk dünyaya bedelmiş "
                                                                             

 
                                   

Lloyd George

Doğa nadir olarak “dahi” yetiştirir şu şanssızlığa bakın ki o da Türklere nasip oldu. 
                                                


Yorumlar

Popüler

Cumhuriyet Dönemi Gelişmeler

Osmanlılarda Gerileme Dönemi Siyasi Gelişmeler

İslamiyetin Doğuşu Sırasında Asya,Avrupa,Afrika